Wat zijn de taken van een vertrouwenspersoon?
- eerste opvang verzorgen van werknemers die zijn lastiggevallen en die hulp en advies nodig hebben,
- onderzoeken of een oplossing in de informele sfeer mogelijk is,
- het slachtoffer informeren over andere oplossingsmogelijkheden, zoals klachtenprocedures,
- het slachtoffer desgewenst begeleiden, als deze werknemer de zaak aan de orde wil stellen bij een klachtencommissie of de leiding van een onderneming,
- doorverwijzen naar andere hulpverlenende instanties, bijvoorbeeld een mediator,
- voorlichting geven over de aanpak van ongewenst gedrag,
- leidinggevenden en management adviseren en ondersteunen bij het voorkomen van ongewenst gedrag,
- meldingen van ongewenst gedrag registreren (bron: PW).
Heeft u een vraag over dit onderwerp of een andere arbeidsrechtelijke vraag of ontslagkwestie, neem dan contact op met onze arbeidsrechtjuristen voor een vrijblijvend en gratis intakegesprek, tijdens kantooruren op nummer 043 - 720 09 20, of stuur een e-mailbericht naar info@ontslag-center.nl